درباره «بل ۲۱۲» (Bell ۲۱۲)، هلیکوپتر حامل رئیس جمهور + عکس اولین تبلت پوکو چه زمانی رونمایی می‌شود؟ هوش مصنوعی پلتفرم «دیوار» چطور کلاهبرداران را شناسایی می‌کند؟ بهبود شارژدهی باتری در اندروید ۱۵ تگرگ چگونه به وجود می‌آید؟ + عکس نسخه فوق پیشرفته هوش مصنوعی «جمنای لایو» با توانایی مکالمه زنده رونمایی شد شواهدی جدید از زمان عرضه گلکسی S24 FE تریلر سینماتیک بازی Assassin’s Creed Shadows منتشر شد اطلاعاتی جدید از دوربین و نمایشگر گلکسی S۲۵ کنترلر Proteus برای بازیکنان دارای معلولیت ایکس باکس رونمایی شد + مشخصات توصیه‌های ایمنی برای مقابله با آسیب‌های سیل ویدئویی جدید از حرکات حیرت‌انگیز ربات انسان‌نمایUnitree G1 | رقیب اطلس بوستون داینامیکس گوگل قابلیت جدید درک بصری را برای جمینای معرفی کرد + ویدئو برنامه‌های جدید صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مدیرعامل ابرآروان: دلیل اختلال و کندی اخیر اینترنت ایران حملات سایبری و ناتوانی زیرساخت است تریلر جدید بازی The Rogue Prince of Persia + زمان عرضه OpenAI قابلیت‌های صوتی و تصویری جدید ChatGPT را معرفی کرد نسخه دسکتاپ ChatGPT رونمایی شد GPT-4o، مدل جدید هوش مصنوعی OpenAI، معرفی شد محققان می‌گویند هوش مصنوعی یاد گرفته‌ چطور انسان‌ها را فریب دهد
سرخط خبرها

ساخت نخستین توربوفن ضد انفجار کشور در خوشاب خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۷۱۰۶۲
  • ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
ساخت نخستین توربوفن ضد انفجار کشور در خوشاب خراسان رضوی
فرماندار خوشاب گفت: توربوفن ضدانفجار، برای نخستین بار در کشور، توسط متخصصان شرکت دانش‌بنیان کاریز دوار شهرستان خوشاب خراسان رضوی طراحی و تولید شد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمود شم‌آبادی اظهار کرد: این توربوفن ضد انفجار به سفارش شرکت زغالسنگ پروده طبس در ناحیه صنعتی شهرستان خوشاب طراحی و ساخته شده است.

وی با بیان اینکه این توربوفن ضد انفجار برای تصفیه هوا در معادن کاربرد دارد، تصریح کرد: پیش از این، دانش فنی ساخت این توربو فن تنها در اختیار چند کشور بود که هم‌اینک با ساخت این دستگاه در کشور، گام مهمی در راستای خودکفایی از واردات آن برداشته شده است.

فرماندار شهرستان خوشاب گفت: یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در ناحیه صنعتی این شهرستان، در زمینه بومی‌سازی دانش ساخت انواع الکتروموتور، تجهیزات ضدانفجار و هند لامپ ضدانفجار فعالیت دارد.

شم آبادی افزود: سال گذشته نیز زمینه صادرات لامپ‌های ضد انفجار تولیدی این شهرستان، در راستای تحقق شعار سال تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین فراهم شده بود.

ساخت نخستین توربوفن ضد انفجار کشور در خوشاب خراسان رضوی

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان نیز گفت: دانش فنی ساخت این توربوفن در اختیار کشور‌های آمریکا و آلمان بوده است که هم اینک توان تولید آن در کشور ما نیز محقق شده است.

مسلم ملایی افزود: طراحی توربوفن ضد انفجار یک سال زمان برده و تولید این دستگاه ۱۹۰ هزار دلار صرفه جویی ارزی برای کشور به همراه داشته است.

وی ادامه داد: توربوفن ضد انفجار در معادن، تونل‌های جاده، مناطق پرخطر گازی که خطر انفجار وجود دارد و برخی دیگر از صنایع کاربرد دارد.

عمده تولیدات این شرکت دانش بنیان در حوزه انواع الکتروموتور و تجهیزات ضد انفجار مورد استفاده در صنایع کشور به ویژه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است.

به گفته فرماندار خوشاب، زیرساخت‌‎های ناحیه صنعتی این شهرستان شامل آب، برق، گاز و خطوط تلفن از سال‌های گذشته فراهم شده و این منطقه مهیای جذب سرمایه گذاران است.

سلطان آباد، مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری خوشاب در ۱۷۵ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->